miercuri, 8 aprilie 2009

Emil Cioran (R.I.P.)


     Emil Cioran (născut. 8 aprilie 1911, Răşinari; decedat. 20 iunie 1995, Paris) a fost un filozof şi scriitor român stabilit în Franţa. Astăzi ar fi facut 98 de ani, totuși a avut un trai lung, a lăsat ceva în urmă, ceva ce mulți dintre noi au avut ce învăța. Pe culmile disperării a fost prima mea carte citită a dânsului, a fost o carte ce m-a purtat pe drumuri sceptice, pe drumuri disperate, lăuntrice... îmi place mult filozofia dânsului, mi-a lăsat ceva de studiat, de apreciat. Dintre toți scriitori români, pe dânsul îl apreciez cel mai mult, îmi plac aforismele lui, ispita de existentă ce te pune pe gânduri, schimbarea la față a românului... Stiu că nu ai fost ateu, dar stiu că ai avut o decădere spirituală in care te-ai sfârișt cu ea în suflet! Am învățat de la tine să fiu sceptic, pesimist, să scriu poezii bacoviene, să ascult și să vorbesc atunci când trebuie să o fac. Am învățat că sunt singur, trăiesc într-o anxietate deplină, căci doar eu contez, nimic altceva. M-ai învățat să urăsc, să iubesc, să iubesc neanțul, inexistența celor ce mă înconjoara... R.I.P. Cioran