luni, 28 martie 2011

Dialog libelulic

Libelula feminină, plutind spre zare fără rost, udă, plânsă fără mila de norii cei mai fioroşi. Îngândurată şi zăcută într-un colţ de câmp pustiu, gândul ei ce se îndreaptă spre libelula masculin… “

Dialogul libelulic e gata să înceapă:

- Nu mai pot iubite dragă, aripile greu mă dor, încerc să zbor spre amurg în noapte, să mă ascund de chipul tău...

(El înlăcrimat spunându-i):

- N-ai să fugi aşa departe, n-am să las al meu fior, să te cuprind uşor de talie, să te strâng la pieptul meu.

(Ea în lacrimi îi răspunse):

- Şi de-ar fi să vin la tine, dărâmată n-am să zbor, îngândurată şi cu teamă nu-ţi cunosc al tău fior...

(Cu jovialitate-n suflet):

- Vino, vino libelulă dragă, vino-n sufletu-mi pustiu, nu-ţi arunca privirea-n urmă, nu sunt umbră nici pământ... Sunt aici departe-n lume, sunt aproape-n orizont, aştept sa vii, sa vii iubito, să zburam spre...

(… spre cer, dar nu a fost lăsat să spuna);

(Ea tânjea dupa aceste cuvinte):

- Rugă multă iubite dragă, rugă tainică din vis, nu vreau să mor acolo-n umbră, nu vreau să cred ce mi-ai promis. Iubirea-mi caldă şi în lacrimi se afundă mai mereu, ochii-mi plâng amar în noapte şi mă minţi că eşti al meu!

(El nu-i promisese înca nimic, era doar o formă de credinţă.)

În tot acest timp de tăcere, ploaia le cânta un vals, se auzeau corzi şi octave mirobolante, picurii dansau, florile cântau şi ei plânşi îşi mai vorbeau… “

(El nici nu-i spusese ca e al ei!)

- Nu te mint nu am curajul să-ţi vorbesc neadevăr, gându-mi solitar în noapte îndreptat spre gândul tău. Prezenţa ta ce-i feminină tu în suflet îmi pătrunzi şi n-am să aştept ziua de mâine să te privesc, să te sărut...

(Cu un zâmbet înlacrimat răspunse):

- Simt iubite, simt în lacrimi cum încerci să mă seduci, mă tot gândesc dacă e bine să fac un pas spre al tău trecut...

(Cu nervii întinşi la maxim el îi raspunse):

- Nu da înapoi frumoaso, nu mă alunga în drum, nu sunt orfan dar nici n-am casă, sunt făcut ca să te fur. Am să vin târziu în gându-ţi, ca un hoţ am să te fur, am să te iau cu mine-n noapte şi vom păşi pe acelaşi drum…

Afară continua să plouă…

Final Actul 1